Verhuisbedrijf de dupe van ongelukkige sketch in nieuwe NPO-programma ‘Ook dat nog!’ door naamsverwarring

Nieuws
Inhoudsopgave

Verhuiskosten berekenen

Binnen 5 minuten een prijsindicatie
Dezelfde dag een gratis vrijblijvende offerte op maat
Met korting tot 30%!

Persbericht

Amsterdam, 2 oktober 2025

De eerste aflevering van het nieuwe NPO-programma Ook dat nog heeft direct voor problemen gezorgd bij Nederlands grootste particuliere verhuisbedrijf, Student Verhuis Service. Het satirische consumentenprogramma bevatte een item met een sketch over een mislukte verhuizing door een zogenaamde copycat van het bedrijf, wat leidde tot merkverwarring en reputatieschade.

In het item, dat op zondag 21 september werd uitgezonden, stond een mislukte verhuizing centraal met ongemotiveerde studentverhuizers en aanzienlijke schade. Volgens de sketch zouden de verhuizers de avond ervoor te veel hebben gedronken en daardoor nauwelijks in staat zijn geweest om hun werk uit te voeren. Het gevolg: onnodige schade tijdens de verhuizing. Hoewel in de uitzending duidelijk de naam van de copycat werd genoemd, was in beeld een witte verhuisbus met oranje belettering te zien. Een combinatie die juist kenmerkend is voor Student Verhuis Service en niet voor de concurrent die het concept heeft gekopieerd. Het afwijkende beeldmateriaal en de gelijkende bedrijfsnaam zorgden voor merkverwarring: sommige kijkers dachten dat het om Student Verhuis Service ging, terwijl het bedrijf in werkelijkheid niets met de situatie te maken had.

Direct na de uitzending kreeg Student Verhuis Service meldingen van klanten en potentiële klanten met lopende offertes. “Ik ga nog een positieve review schrijven, maar ik wilde even iets anders aankaarten. Vanavond was er in Ook dat nog (een consumentenprogramma op de publieke omroep) een item over een ander studentenverhuisbedrijf. Er werd een rij aan klachten over dit bedrijf besproken. Maar op de achtergrond een foto van JULLIE verhuiswagen”, aldus een klant.

Een medewerker van het bedrijf kreeg te maken met twijfelende klanten tijdens de huisbezoeken: “Drie potentiële klanten, van de in totaal vijf die dag, vroegen gelijk naar het programma Ook dat nog! en spraken hun zorgen uit. Ik heb ze uitgelegd dat het niet om ons ging, maar je staat gelijk met 2-0 achter. Dat is vervelend. En dit zijn alleen de klanten waar ik persoonlijk een afspraak mee had,” aldus Wessel Holkema, accountmanager bij Student Verhuis Service.

De verwarring raakt het verhuisbedrijf, dat spreekt van reputatieschade: “Dankzij oplettende kijkers zijn we op deze situatie gewezen. Met een mail naar onze klanten en relaties ter verduidelijking is geprobeerd de schade voor ons bedrijf te beperken, maar we merken dat het toch tot een vervelende nasmaak heeft geleid bij onze klanten. Dit kost ons omzet”, aldus Bas Verhaart, commercieel directeur van Student Verhuis Service.

Op 21 september heeft Student Verhuis Service de redactie verzocht om een rectificatie of een korte toelichting. Vooralsnog is er geen reactie ontvangen. Het bedrijf benadrukt graag mee te willen denken over een praktische oplossing.

Dat Student Verhuis Service zelf niet vies is van humor, bleek vorig jaar tijdens het 15-jarig jubileum. Ter gelegenheid daarvan bracht het bedrijf een speciale verhuizerskalender uit, geïnspireerd op de bekende brandweerkalenders. De oplage van 500 exemplaren was in korte tijd volledig uitverkocht.

Over Student Verhuis Service
Student Verhuis Service helpt sinds 2009 particulieren en bedrijven met verhuizen in Nederland. Met flexibele inzet van studenten, transparante tarieven en de mogelijkheid om zelf mee te helpen, staat het bedrijf voor betaalbare kwaliteit en service. Op deze manier is het bedrijf uitgegroeid tot het grootste particuliere verhuisbedrijf van Nederland, met meer dan 100.000 verhuisde klanten. 

Perscontact via Erik de Jong: erik@studentverhuisservice.nl of telefonisch via 06 40 04 82 85

Neem contact op, of vraag een prijsindicatie aan

Wij vertellen je natuurlijk graag meer over onze diensten en werkwijze.
0900 - 1787
Offerte aanvragen