Zakelijke verhuizing? Checklist + 3 Veelgemaakte fouten

Checklist zakelijke verhuizing? Tips + 3 veel gemaakte fouten

Update: mei 2022

Jaarlijks verhuizen zo’n 20.000 tot 30.000 bedrijven naar een nieuw pand. Een zakelijke verhuizing vraagt een goede coördinatie en daar komt vaak een hoop tijd en stress bij kijken. Sommige bedrijven kiezen ervoor om de verhuizing zelf uit te voeren met hulp van het personeel, andere bedrijven hebben het liefst zo min mogelijk met de verhuizing van doen en besteden graag alles uit aan de professional. Het blijkt dat het niet zo heel veel meer kost om de verhuizing door een professioneel verhuisbedrijf te laten uitvoeren, dan wanneer u het zelf uitvoert. Vaak bent u zelf veel meer tijd kwijt doordat u niet de juiste verhuismaterialen heeft en minder sjouwkrachten heeft.

Checklist voor uw zakelijke verhuizing

Om uw zakelijke verhuizing zo succesvol mogelijk te laten verlopen, geven wij u hier een verhuischecklist om niks te kunnen vergeten!

  1. Beëindig uw huidige huurovereenkomst
  2. Stel een projectcoördinator in die de verhuizing gaat leiden
  3. Goede afspraken maken met het verhuisbedrijf
  4. Maak een verhuisdraaiboek
  5. Inventariseer wat wel en niet mee gaat met de verhuizing
  6. Maak een tijdsplanning, wanneer pakken we wat in?
  7. Verhuis per afdeling, niet alles tegelijk
  8. Informeer de verschillende afdelingen op tijd wanneer zij gaan verhuizen
  9. Welke personeel helpt mee bij de verhuizing?
  10. Geef het personeel verhuisinstructies
  11. Neem met het personeel vooraf een kijkje in het nieuwe pand
  12. Breng zowel de nieuwe buren als de buren van het oude pand op de hoogte
  13. Zorg voor lunch voor alle verhuizers en personeelsleden tijdens de verhuizing
  14. Codeer alle verhuisdozen zodat duidelijk is wat waar heen moet en wat erin zit
  15. Maak een contactpersonenlijst
  16. Controleer alle inboedel op eventuele schade door de verhuizing
  17. Verzamel alle verhuisdozen en geef ze terug aan het verhuisbedrijf
  18. Geef iedereen alle nieuwe telefoonnummers (zowel intern als uw klanten)

3 Veelgemaakte fouten bij bedrijfsverhuizingen

1.     Verkeerde codering

Het is heel belangrijk uw bedrijfsverhuizing goed voor te bereiden door een van-naar plan te maken. Dit houdt in dat er wordt gekeken welke inventaris, welke bestemming krijgt. Verhuisdozen kunnen gecodeerd worden in kleuren of codes, bijvoorbeeld per afdeling of verdieping. Zo kunnen de verhuizers precies zien, welke dozen naar welke afdeling moeten worden gebracht. Doe dit aan de hand van een indelingstekening of plattegrond van het nieuwe pand. Met een goede gestructureerde codering van de dozen voorkomt u dat alle dozen op dezelfde plek worden afgeleverd. Licht ook uw werknemers goed in als ze gaan inpakken, zodat zij niet vergeten de codering goed door te voeren! Dit voorkomt een hoop uitzoekwerk achteraf.

2.     Verkeerde verhuismiddelen

Wanneer u gaat nadenken over hoe u alle dozen en spullen richting de verhuiswagen of uitgang gaat verplaatsen, hou dan rekening met de juiste verhuismiddelen. Als u gebruik wilt maken van rolcontainers, terwijl in het nieuwe pand geen lift is, heeft dit niet zoveel zin. U moet dan vervolgens in het nieuwe pand alsnog alles uit de rolcontainers halen. Denk ook goed na over het eventueel inhuren van een verhuislift om uw verhuizing sneller te laten verlopen bij het ontbreken van een lift in het nieuwe pand.

3.     Verkeerde inschatting tijd voor verhuizing

Voorkom dat u in tijdnood komt met uw verhuizing. Zorg dat u liever iets meer tijd inplant voor uw bedrijfsverhuizing, dan dat u veel te weinig tijd hebt. Maak gebruik van een professionele verhuisplanner om in te schatten hoeveel tijd er nodig is voor de verhuizing van uw bedrijf. Daarnaast is het verstandig eerst de meest noodzakelijke inventaris te verhuizen, zodat de zo snel mogelijk weer kunnen doordraaien in het nieuwe pand. U hoeft echt niet alles in één keer te verhuizen, in fases kan ook prima. Dit voorkomt een hoop stress!

Laat uw zakelijke inboedel verhuizen door een professionele verhuisservice

Het is erg fijn wanneer uw zakelijke verhuizing tot in de puntjes geregeld is en u geen zorgen hoeft te hebben over uw spullen en de schaarse tijd. Student Verhuis Service heeft jarenlange ervaring op het gebied van bedrijfsverhuizingen en zijn daarnaast getraind om efficiënt te werk te gaan en met respect voor al uw spullen. Het is mogelijk dat u doorwerkt tot op het laatste moment. De verhuizing wordt van tevoren goed doorgesproken zodat de werkzaamheden zo kort mogelijk stil hoeven te liggen. Andere voordelen van zakelijk verhuizen met onze professionele verhuisservice:

  • Begeleiding en deskundig advies tijdens de verhuizing
  • Verhuizers die met zorg met uw spullen omgaan
  • Professioneel verhuismateriaal
  • Een vlotte verhuizing, met minimaal oponthoud van uw werkprocessen

Vanwege de ervaring die de verhuizers van Studentverhuisservice hebben opgedaan, en het dagelijks actief zijn met zakelijke verhuizingen, weet ons team hoe ze uw zakelijke inboedel snel en met zorg kunnen verhuizen naar uw nieuwe bedrijfspand. Daarnaast beschikken de verhuizers over professioneel verhuismateriaal om de veiligheid van de zakelijke inboedel te garanderen. Dit, gecombineerd met de efficiënte manier van verhuizen, zal u en uw werknemers veel tijd en energie besparen.

 

Wat kost zakelijk verhuizen?

Bij een zakelijke verhuizing komt een hoop kijken. Uiteraard is de prijs afhankelijk van de grootte van uw bedrijf en de daarbij behorende inboedel. Ook de service die u bij ons afneemt kan sterk variëren. Wilt u een compleet verzorgde verhuizing, of neemt u enkel de verhuiswagen af? En gaat u verhuizen binnen Amsterdam of juist vanuit Utrecht naar Rotterdam?  Student Verhuis Service komt als voordelig uit de bus doordat er gebruik gemaakt wordt van goedkope (student-)krachten, wat de prijs van onze diensten aanzienlijk kan drukken. Ben u ook benieuwd wat uw bedrijfsverhuizing via Student Verhuis Service gaat kosten? Vraag vrijblijvend een offerte bij ons aan.

Vraag nu uw bedrijfsverhuizing aan

Soorten zakelijke verhuizingen

Zakelijke verhuizingen kunnen heel uiteenlopend zijn. Ze hebben daarnaast heel specifieke kenmerken. Zo zal een hotelverhuizing bij voorkeur juist niet in een weekend moeten plaatsvinden vanwege de vele gasten, terwijl een verhuizing van een productiebedrijf juist beter in het weekend wordt gedaan. Bij zakelijke verhuizingen valt te denken aan:

Naast bovengenoemde verhuizingen, zijn er uiteraard nog veel meer specifieke zakelijke verhuizingen te noemen.

Waarom plannen zo belangrijk is

Het is van groot belang om uw zakelijke verhuizing goed voor te bereiden aan de hand van een strakke planning. Zo voorkomt u dat mensen elkaar onnodig in de weg gaan lopen en zorgt u ervoor dat de werkzaamheden van uw werknemers minimaal wordt belemmerd. U kunt er ook voor kiezen uw werknemers mee te laten helpen tijdens de zakelijke verhuizing.

Zeker wanneer uw bedrijf een klein aantal werknemers heeft is het bijna onmogelijk dat de verhuizing onopmerkelijk uit kan worden gevoerd. In dit geval kunt u uw werknemers een middag vrij geven, of laten helpen met het verhuizen. Zoals u ziet zijn er genoeg punten waarop u moet letten als het gaat om een zakelijke verhuizing. Bereidt u daarom goed voor. Dit zal veel stress voorkomen en alles zal een stuk gemakkelijker verlopen.

Bereken direct de kosten voor uw bedrijfsverhuizing

Verhuizen met Student Verhuis Service

Student Verhuis Service biedt, in tegenstelling tot wat de naam in eerste instantie doet vermoeden, niet alleen verhuizingen van en met studenten. Al gelijk bij de start in 2009 werden de pijlen gericht op alle mogelijke verhuizingen, zo ook de zakelijke verhuizingen. Als zakelijke klant krijgt u bij Student Verhuis Service een persoonlijke accountmanager toegewezen. De accountmanager regelt alles betreffende logistiek, budget, opslag en de oplevering van uw ruimte. Zet al uw zorgen opzij, want onze accountmanager gaat de hele verhuizing tot een succes volbrengen. Onze accountmanager komt, indien gewenst bij u langs om de werkzaamheden te bezichtigen en om samen met u een plan van aanpak te maken.

Wij hebben vele partners tot onze beschikking, waardoor wij uw volledige bedrijfsverhuizing voor onze rekening kunnen nemen. Denkt u eens aan schoonmaakbedrijven, klusbedrijven en hardware-installateurs voor al uw ICT-zaken. Tezamen met onze partners kunnen wij u een zorgeloze en goedkope bedrijfsverhuizing aanbieden!

Waar wordt een prijsindicatie op gebaseerd?

Als u gebruikt maakt van de diensten van Studentverhuisservice zitten hier kosten aan verbonden. Om u een beeld te geven van eventuele kosten voor uw zakelijke verhuizing noemen we voor u de punten waarop wordt gelet bij het opstellen van een prijsindicatie. De punten die worden meegenomen in onze prijscalculatie zijn:

  • Tijd die er nodig is voor het in/uitladen van uw zakelijke inboedel
  • Gebruikt eventuele verhuislift
  • Afstand tussen de locaties
  • Eventuele aanhanger

Met het opstellen van onze prijsindicatie worden de punten die hierboven worden genoemd, meegenomen in de prijs. De tijd die er nodig is voor het in/uitladen van uw zakelijke inboedel hangt af van de grootte. Wanneer u gebruik moet maken van een verhuislift en/of een aanhanger zal dit meetellen in de prijs.

Daarnaast wordt er gelet op de afstand tussen de twee locaties. Gaat u verhuizen binnen Amsterdam? Dan zijn de kosten van de verhuizing lager dan bij een verhuizing van Haarlem naar Den Haag.

Bent u benieuwd wat de eventuele kosten zijn van uw zakelijke verhuizing? Door middel van een prijs calculatie op onze website kunt u gemakkelijk en snel erachter komen wat de kosten bedragen voor de verhuizing van uw zakelijke inboedel.

Bereken direct de kosten voor uw bedrijfsverhuizing